Відокремлений структурний підрозділ “Фаховий коледж інформаційних технологій Національного університету “Львівська політехніка”

Опитування МОН та Ради Європи щодо обізнаності студентів про шахрайство в освіті

Міністерство освіти та науки України інформує про опитування Радою Європи в рамках Платформи етики, прозорості та доброчесності в освіті (ETINED) , присвячене розумінню обізнаності студентів щодо шахрайства у вищій освіті.

Опитування розроблене у співпраці з Інформаційним центром з академічної мобільності та еквівалентності (CIMEA) та адресовано студентам закладів вищої освіти держав-учасниць Європейської культурної конвенції,
представлених у Керівному комітеті з питань освіти (CDEDU) Ради Європи з урахуванням Рекомендації CM/Rec(2022)18 Комітету міністрів державам-членам щодо протидії шахрайству в освіті.

Метою опитування є аналіз знань студентів про явище шахрайства в освіті, підвищення обізнаності серед академічної спільноти та підтримка створення інструментів, які сприяють дотриманню етики у вищій освіті.
Заповнення анкети займає приблизно 15 хвилин (PDF-версія опитування для попереднього ознайомлення додається).

Здобувачі вищої та фахової передвищої запрошуються до проходження опитування за посиланням
https://cimea.limequery.org/674657?lang=en

Перед заповленням анкети, будь ласка,  детально ознайомтесь з визначеннями про шахрайство в освіті:

  1. “Шахрайство в освіті” – це поведінка або дія в галузі освіти, спрямована на обман та отримання несправедливої переваги. Включає: (i) діяльність так званих “фабрик дипломів”, “фабрик акредитацій”, “фабрик віз”, “фабрик есе” та “банків есе”, як визначено нижче; (ii) використання чужих особистих даних для виконання будь-якої роботи або оцінювання, яке є частиною навчальної програми замість зареєстрованого студента; (iii) незаконне або неправомірне використання справжніх документів; (iv) плагіат; (v) виготовлення або використання підроблених, плагіатних або фальшивих документів; і (vi) пропонування незареєстрованих або неакредитованих кваліфікацій з метою обману інших.
  2. “Шахрайські освітні послуги” включають “фабрики акредитацій”, “фабрики дипломів”, “фабрики есе”, “банки есе” та “фабрики віз”, які можуть бути як самостійними організаціями, так і частиною більших підприємств.
  3. “Фабрика акредитацій” – це установа або організація (в будь-якій юридичній формі), яка не визнається національними компетентними органами і не уповноважена законодавством будь-якої держави-члена надавати акредитацію для освітніх програм або присудження нагород і має на меті ввести в оману роботодавців, студентів або громадськість.
  4. “Фабрика дипломів” (також відома як “фабрика ступенів”) – це установа або організація, яка не визнається національними компетентними органами або організаціями як акредитована або уповноважена законом будь-якої держави-члена присуджувати нагороди або кваліфікації, але через введення в оману видає такі нагороди або кваліфікації.
  5. “Фабрика есе” (також відома як постачальник послуг із замовних робіт) – це організація або особа, зазвичай з присутністю в Інтернеті, яка укладає контракти зі студентами або їхніми представниками на виконання повністю або частково одного або декількох завдань (включаючи студентські роботи, такі як есе, проєкти, тези та дисертації) за фінансову винагороду, незалежно від того, чи є контент плагіатом, що призводить до академічних порушень. Для уникнення непорозумінь, фабрики есе не включають постачальників приватних послуг репетиторства, які законно діють відповідно до національного законодавства або правил.
  6. “Банк есе” – це організація або особа, у яких студенти можуть купувати заздалегідь написані есе на теми, пов’язані з їхніми навчальними предметами.
  7. “Фабрика віз” – це установа або організація (в будь-якій юридичній формі), яка не визнається національними компетентними органами і не уповноважена законодавством будь-якої держави-члена як освітня установа, але вводить в оману, видаючи себе за таку з метою обійти імміграційне законодавство, підтримуючи заявки на отримання віз або інших дозволів, що дозволяють студентам залишатися, навчатися, працювати або отримувати доступ до публічних коштів у певній державі-члені або групі держав-членів (наприклад, Шенгенській зоні) з єдиною візовою схемою.
  8. “Плагіат” – це використання роботи, ідей, контенту, структур або зображень без належного зазначення або визнання оригінального джерела (джерел), особливо там, де очікується оригінальність. Термін “плагіатний” застосовується до ідей, контенту, структур або зображень, про які йдеться.

Усі визначення взяті з Рекомендації CM/Rec(2022)18, ухваленої Комітетом міністрів Ради Європи 13 липня 2022 року, та пояснювальної записки.

Copy link