Практичні і лабораторні заняття спрямовані на практичну підготовку студентів.
Практичне заняття – це вид навчального заняття, на якому викладач організовує детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни та форму вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентами відповідно до сформульованих завдань.
Основна дидактична мета практичного заняття – розширення, поглиблення і деталізація знань, отриманих студентами на лекціях та в процесі самостійної роботи і спрямованих на підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу, прищеплення умінь і навичок, розвиток мислення та усного мовлення студентів.
Перелік тем і зміст практичних занять визначаються робочою навчальною програмою дисципліни.
Методи практичного заняття:
– аналіз виробничих ситуацій;
– розв’язання виробничих задач, ділові ігри.
На практичних заняттях студенти повинні оволодіти уміннями:
- користуватися вимірювальними приладами, апаратурою, інструментами;
- працювати з нормативними документами і інструктивними матеріалами;
- користуватися довідниками, складати технічну документацію;
- виконувати креслення, схеми, таблиці;
- розв’язувати різноманітні задачі;
- виконувати розрахунки.
Таким чином, зміст практичних робіт складає:
– вивчення нормативних документів і довідкових матеріалів, аналіз документації, виконання завдань з їх використанням;
– аналіз виробничих ситуацій, розв’язання конкретних виробничих, економічних і інших завдань;
– розв’язання різноманітних задач, розрахунок і аналіз показників, складання і аналіз формул, обробка підсумків вимірювань;
– вивчення будови приладів, апаратів, вимірювальни механізмів, функціональних схем;
– ознайомлення з технологічним процесом, розробка технологічної документації;
– удосконалення навиків роботи на різноманітному обладнанні, приладах з вимірювальними інструментами, підготовка до роботи, обслуговування техніки;
– конструювання згідно заданої схеми, складання і демонтаж механізму. Лабораторне заняття – це вид навчального заняття, метою якого є практичне підтвердження окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, набуття практичних умінь та навичок роботи з устаткуванням, комп’ютерною технікою, вимірювальною апаратурою, методикою експериментальних досліджень у конкретній предметній галузі.
Башкатова Н.М., методист коледжу