Резюме – короткий висновок із життя, портрет потенційного кандидата на робоче місце і візитна картка у діловий світ.
Цікаве та інформативне резюме збільшує ваші шанси отримати запрошення на співбесіду в декілька разів. Отже, краще один раз підготуватися, ретельно продумати розділи та обміркувати свої переваги, а потім викласти їх в резюме.
Професійний рекрутер має певну навичку: 5-7 секунд – його перший погляд на резюме. Саме на цьому етапі він вирішує продовжити читати ваше резюме, чи перейти до іншого.
Отже, яким має бути резюме:
• максимум 2 сторінки інформації (користуйтеся шаблонами Word, або створюйте резюме з нуля);
• конкретне і цільове;
• адаптоване під конкретну вакансію;
• містить тільки актуальну інформацію;
• чітке та без зайвої інформації.
Структура правильного резюме:
✏️Блок з особистими даними:
• прізвище та ім’я;
• основний номер телефону;
• e-mail;
• місто та адреса;
• дата народження.
Зупинимося на цьому блоці детальніше:
- По-батькові краще у резюме не писати, адже сьогодні це вже більше моветон.
- Електронна адреса – ваше обличчя, тому вона має виглядати солідно.
- Місто та адресу важливо вказувати для того, аби роботодавець розумів де ви територіально знаходитися і чи готові переїхати , або жити на два міста. Такі дані можуть допомогти на етапі телефонного інтерв’ю зрозуміти один одного і дійти консенсусу.
Чи потрібна фотографія у резюме?
Так, якщо цього вимагає вакансія, на яку ви претендуєте. Але точно не фото з весілля і вечірки, або з домашньою тваринкою. Фото має бути максимально у діловому стилі, або smart casual, у більш-менш формальній обстановці.
✏️Далі за структурою мають бути Загальні свідомості/summary. До цього блоку входять:
• Стажування;
• Професійний досвід;
• Професійні та особисті компетенції (зафіксувати 5-7 “сильних сторін”);
• Додатковий досвід/проєкти;
• Участь у громадських або волонтерських організаціях;
• Знання специфічних РС програм (не Word, а саме специфічних);
• Знання іноземних мов (сертифікат за потреби зі сторони роботодавців);
• Водійські права;
• Хобі та захоплення.
Рекомендація: На цьому етапі також важливо зробити такий swot-аналіз, але для себе особисто, не для резюме. Це робиться вами для самоаналізу, який потім можна трансформувати у план власного розвитку.
Наприклад, якщо у вас такі амбіції: “Хочу у міжнародну компанію, але не знаю англійської мови”. то тут англійська мова – це, власне, і є вашою ризиковою зоною, на якій слід зосередитися. Розпочинайте вивчати іноземну. Вже потім подавайтеся на омріяну вакансію впевнено.
І ніколи не робіть так: англійської не знаю, але пишу у резюме, що знаю. Це перевірять на співбесіді, повірте. Резюме має бути чесним!
Щодо пункту “Хобі”: писати чи ні? Тут на ваш вибір. В контексті цього питання між вами і роботодавцем може або виникнути “хімія”, адже ваші хобі і філософія дійсно можуть співпасти, або навпаки – ця інформація про вас може стати причиною певних недорозумінь.
✏️Наступний блок – “Освіта”. Він має містити:
• повну назву навчального закладу (технікум, коледж,університет);
• спеціалізацію;
• дати;
• додаткові курси.
✏️Далі блок за структурою – “Професійний досвід” (у зворотному хронологічному порядку):
• назва компанії;
• посада;
• дати;
• досягнення.
✏️Блок “Рекомендації”:
Не робіть так: не вказуйте номери колишніх співробітників та роботодавців у резюме. Попередьте людину завчасно, що їй мають зателефонувати та попросити рекомендацію щодо вашої кваліфікації. Тоді рекомендація, скоріше за все, буде щирою.
Корисні поради:
• Мінімізуйте своє резюме, прибирайте непотрібне (це стосується також і досвіду роботи);
• Перед публікацією покажіть резюме знайомими і рідним, аби вони подивилися на нього зі сторони.
Принципи при складанні резюме:
• чесність;
• НІ граматичним помилкам ( перевірка на помилки у Word: F7/ABC Spelling);
• стислість;
• вибірковість;
• НІ нестандартним словам, професійному сленгу, абревіатурам, словам з негативним; підтекстом;
• уникайте символів, картинок, рамок;
• уникайте гумору та цитат.
Зробіть своє резюме простим:
• просте та логічне розташування;
• структуруйте за допомогою блоків;
• буліти роблять резюме легшим до прочитання;
• використовуйте шрифт тексту: Lucida Sans, Arial, Tahoma, Verdana;
• розмір:10, для заголовків – 12 pts (максимум 2 розміри);
• встановлюйте межі поля: 1.27 – 2 см (MS Word to Page Layout, Margins, Narrow);
• встановлюйте одинарний інтервал між рядками;
• використовуйте Bolt для заголовків.
Дотримуйтеся цих простих правил, якщо резюме подається на класичну вакансію у класичну компанію. Якщо ж вакансія креативна – підключайте фантазію, в цьому випадку – можна!
За матеріалами платформи кар’єрного розвитку Career Hub